MGSZ-ASZ 2015. évi szabályzata

18814710_1447757378578470_421996395825324043_o

Budapest Gokart Bajnokság 2018-as szezon

2005. Januárjában útnak indítottunk egy gokart bajnokságot mely a nagy sikerre való tekintettel ebben az évben is megrendezésre kerül. Célunk hogy a Nemzeti Bajnoksághoz képest jóval szerényebb anyagi körülmények között biztosítsunk egy olyan versenysorozatot, melyben a gokartozni szeretők, kezdők és haladók, kulturáltan és sportszerűen össze tudják mérni tudásukat, profi körülmények között, nagyobb anyagi ráfordítás nélkül.

A versenyekre a bajnokság biztosítja a teljes felszerelést.
  • Egységesen felszerelt és egyforma műszaki állapotú gokartokat
  • Számítógépes időmérő rendszert.
  • Súlyozáshoz szükséges ólmokat.
  • Zászlókat
  • Szükség esetén bukósisakot.
1.0 GOKARTOK

Egységes 270 ccm-es és 15 LE-s Birel Gépsárkányok! Mindenki számára kényelmes vezetést biztosít a pedál állítási lehetősége.




2.0 IDŐMÉRŐ RENDSZER

Saját számítógépes időmérő rendszer, amihez tartozik egy a pálya mellett elhelyezett nagyméretű kijelző, mely mind a versenyzőknek, mind a nézőknek biztosít folyamatos és azonnali információt az aktuális köridőkről.




3.0 SÚLYTARTÓK ÉS SÚLYOZÁS

A súlyozás könnyítése és gyorsabbá tétele érdekében, gépeink súlytartókkal szereltek, melyekben 30 kg-ig van súlyozási lehetőség(maximum 2 db. súly).

Súlyaink 2 kg 3,5 kg 7 kg illetve 15 kg, amivel bármely súlykategóriában ideális beállításokat lehet elérni.

Minden időmérő edzés illetve a futam után, a versenyzőknek kötelező a mérlegelés és a súly regisztrációja, amennyiben ez elmarad, időmérő esetén az utolsó helyre soroljuk, versenyen az adott futamról kizárjuk.


4.0 VERSENYEINK

Ebben az évben is 13 futamból álló versenysorozat, hazai verseny, és bérgokart pályákon.

Versenyeink időpontjait minden év első hónapjában helyszínét legkésőbb egy futammal a leendő verseny előtt a főoldalunkon hozzuk nyilvánosságra.




5.0 RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK

A bajnokság futamain bárki részt vehet, aki ismeri és betartja a szabályokat,(lásd lentebb „VERSENY SZABÁLYOK”) és verseny tempóban, biztonságosan el tudja vezetni a gokartot.

A versenyeinken mindenki a saját felelősségére vesz részt.

A rendezvény ideje alatt használt felszerelésben, szándékosan vagy gondatlanságból okozott károkért az anyagi felelősség a versenyzőt terheli.




6.0 NEVEZÉS ÉS DÍJAK

Nevezni a futamokra előre kell a bajnokság honlapján, ingyenes regisztráció majd bejelentkezés után, a „Nevezek a következő futamra” címszó alatt, legkésőbb a verseny napján hajnali 4-ig. Amennyiben interneten ezt nem tudod megoldani, nevezésedet elfogadjuk sms-ben, telefonon vagy fórumon, a futamot megelőző nap este 20.00 óráig. A helyszínen nevezni már csak +1000 Ft-os nevezési díj felárral lehetséges.

Már meglévő nevezést a bajnokság honlapján a nevezés címszó alatt (törlés), sms-ben vagy telefonon a futamot megelőző nap 16:00 óráig lehet visszamondani. Érvényes nevezés után, ha a versenyző mégsem jelenik meg a versenyen, akkor a következő alkalommal a nevezési díjon felül +2000 Ft-ot kell fizetnie. Az interneten nevezőket néhány percen belül, az sms-ben, telefonon, fórumon nevezőket legkésőbb a futamot megelőző este 22 óráig közétesszük a weboldalunkon.

A nevezés tartalmaz:
  • 1 x 4 kör időmérőt (1 felvezető, 2 mért, és egy levezető kör)
  • 5 kör bemelegítőt
  • 20 perces versenyt
6.1 Nevezési díj befizetése
Nevezési díj
További kategória díj
Szabadedzés
nem regisztrált pilóták
15.000 Ft
+ 12.000 Ft
2000 Ft / gyakorlás
regisztrált pilóták
11.000 Ft
+ 8.000 Ft
2db gyakorlásig: 2.000 Ft/ gyakorlás.
3db gyakorlás: 5.000 Ft
5db gyakorlás: 8.000- Ft.


A versenyzők kérhetik egész éves regisztrációjukat a versenysorozatba, ennek a díja egyszeri 5 000 Ft.

A nevezési díjat a verseny napján, a verseny helyszínén, a meghirdetett időmérő előtt legkésőbb egy órával lehet befizetni.

A verseny napján lehetőséget biztosítunk gyakorlásra az adott pályán, a gyakorlások 8 percesek.

A regisztrált versenyzők a nevezési díjból és a gyakorlási díjakból kedvezményt kapnak.

Több kategóriába nevezés esetén minden további kategória nevezésnél 1000 Ft kedvezmény, saját kamerával 500 Ft. kedvezmény.

A kedvezményes gyakorlás nem adható át második személynek és nem vihető át a következő futamra.

A sorban állás elkerülése végett honlapunkon a gyakorlásokra időpontokat lehet foglalni, a „Szabadedzésre időpontfoglalás” címszó alatt.

A verseny napján és helyszínén már csak a szabadon maradt időpontokban van lehetőség gyakorlásra.

A nevezési díj csak az adott versenyre érvényes.

Amennyiben a versenyző nem jelenik meg a futamon, a nevezési díj nem jár vissza és nem vihető át a következő futamra.

FONTOS !!! Az utolsó szabadedzésre közvetlenül az időmérő előtt, az egyenlő esélyek fenntartása érdekében, mi biztosítunk egy időpontot minden versenyzőnk számára.




7.0 KATEGÓRIÁK

Nevezni a versenyre több súlykategóriában van lehetőség.




Junior Kategória              
55 kg - 70 kg
Light Kategória
70 kg - 80 kg
Senior Kategória
80 kg - 90 kg
Heavy Kategória
90 kg +
Easy Kategória
80 kg +

A kategóriákat leginkább súly alapján osztottuk fel, de gondoltunk a kezdőkre és a gyerekekre is.




- Easy / Kezdő - min. 80kg

Ezt a kategóriát a teljesen kezdőknek, illetve az "egyszer már gokartoztam" típusú, lelkes újoncoknak ajánljuk. Érdemes itt indulnod ha még nincs verseny tapasztalatod.




- Junior / Gyerek - min. 55kg

Ide a fiatalokat, a jövő reménységeit várjuk, akik minél korábban megtapasztalnák a versenyek izgalmait.




- Light I. Kategória - 70-80kg

Akik ide neveznek már ültek gokartban nem egyszer, szeretik a sportot, és készek felvenni a versenyt néhány gyakorlottabb versenyzővel, valamint a súlyuk 70-80kg közé esik.




- Senior II. Kategória - 90kg

A név csalóka lehet, nem feltétlenül a "vén rókákat" várjuk, van belőlük elég ;) Mutassátok meg nekik, mit tudnak a mai 90kg-os férfiak!




- Heavy III. Kategória - 90kg+

Itt már a 90kg fölötti nevezőket várjuk, itt már nem úgy gyorsulnak a gépek mint a Juniorban







A súlyozás csak az időmérőn és a futamon kötelező.




Az időmérő és a futam után kötelező mérést végzünk.




A versenyzők bármelyik, vagy akár több kategóriában is indulhatnak, a súlycsoportnak megfelelően, szükség esetén súlyokkal. A súlyokat a szervezők biztosítják a versenyzőknek. Amennyiben a versenyző a gokarton rögzíthető súlyokkal sem éri el a kategória minimális súlyhatárát, a hiányzó sújt egyénileg, testen rögzítve kell megoldania.

Nagyobb súlyú versenyző indulhat kisebb súlycsoportban.

Minden induló, aki súlyokat használ, a gépből történő kiszállás után köteles a súlyokat is kivenni. A súlyok gépben hagyása 1 pont levonással büntethető. Minden versenyző mielőtt gépbe ül, köteles a súlytartót szemrevételezéssel ellenőrizni, hogy ne maradjon benne szükségtelen súly. Ha valaki mégis többletsúllyal indul, nem tehet emiatt panaszt.




8.0 LEBONYOLÍTÁSI REND

Versenyeink a versenynaptárban meghirdetett napokon reggel 8 órától kezdődnek.
  • 8-tól 11 illetve 11:30-ig gyakorlás
  • 30-tól 12:30-ig időmérők
  • 13-tól futamok.
Az időmérők sorrendje a versenyeken elért összesített pontok alapján történik.

Az első versenyen az időmérő sorrendjét sorsolással döntjük el. A  következő futamon a legkevesebb ponttal rendelkező versenyző kezd. Az időmérő, 1 felvezető 2 mért, és egy levezető kör, a mért körök átlagát számítjuk és így alakul a rajtsorrend.

A versenyfutamok hossza 20 perc!

A futamokra a gépeket sorsoljuk.

A futamok a verseny előtti napon a versenyinfóban fogjuk közölni.

Amennyiben a nevezési létszám egy, vagy több kategóriában meghaladja az adott pályán biztonságosan indítható gokartok számát, úgy az időmérő alapján B döntőt illetve döntőket is indítunk, az A döntők lebonyolítása után.




8.1 Az időmérők rendje:

Az időmérőn az éppen időmérőt teljesítő versenyzőn kívül a soron következő versenyzőnek indulásra készen beöltözve, míg az őt követőnek készenlétben a boxban kell várakoznia.

Az időmérőn nincs várakozás, amennyiben a versenyző nem jelenik meg időben, az időmérőt később nem pótolhatja. A futamon csak a mezőny végéről rajtolhat.

Minden súlycsoport a számára kijelölt gokarttal futja le az időmérőt.

Ha műszaki hiba miatt egy gép kiesik, és nem lehet rövid időn (maximum 5 perc) belül javítani, akkor a szervezők döntik el, hogy melyik géppel helyettesítsék.




8.2 RAJT

A versenyeken gördülő rajtot használunk. A felvezető körben a versenyzők egy oszlopban elfoglalják a rajtsorrendnek megfelelő helyüket majd a rajtrácshoz közeledve mérsékelt sebességgel, felzárkóznak egymás mögé.

Az első versenyzőnek a rajtrácshoz közeledve figyelnie kell az esetleg lemaradt versenyzőkre és szükséges esetben tovább lassítva kell segítenie azok felzárkózását.

A felvezető kör végén amennyiben a versenyzők az első gép rajtvonalra érkezésekor nincsenek egymástól lemaradva, a Rajtoltató  (egy megjelölt,és minden versenyző által látható helyről) ZÖLD ZÁSZLÓ jelzéssel adja meg a rajtot.

A rajtjel megadását követően, előzni csak a rajtoltató pályabíró vonalától lehet!

Ellenkező esetben SÁRGA ZÁSZLÓVAL újabb felvezető kört jelez.

Amennyiben a rajt hibás PIROS ZÁSZLÓVAL a szervezők leállítják a futamot, és újra rajtoltatnak.(a felvezető körben műszaki hibát jeleznek vagy a felvezető kör végén  a versenyzők nem a rajtsorrendben érkeznek)

Verseny félbeszakítása vagy új rajt esetén, az addig megtett körök beleszámítanak a versenytávba.

Ha különleges esemény miatt kell előbb megállítani a versenyt és a versenytávnak legalább 60 %- át már megtették, akkor az elért pozíciót végeredménynek kell tekinteni. Tehát az utolsó még teljesített kör befutási sorrendje tekintendő végeredménynek.

Ha még nem tették meg a minimális 60%-nak megfelelő számú kört, akkor új rajtot kell elrendelni, az utoljára megtett egész kör befutási sorrendjével, megegyező rajtráccsal. Az új rajtból az esetleges balesetben sérült pilóta vagy meghibásodott gép kimarad és a döntő végére sorolandó. Több kimaradt versenyző esetén, köztük a sorrendet az utolsó megtett egész kör eredménye határozza meg.




9.0 DÍJAK ÉS PONTOZÁS

Az "A" döntő első három helyezettje plakettel ellátott serleget vihet haza melyen szerepel a futam és a helyezési száma.







Pontozás:
  1. hely - 25 pont
  2. hely - 21 pont
  3. hely - 18 pont
  4. hely - 16 pont
  5. hely - 14 pont
  6. hely - 12 pont
  7. hely - 10 pont
  8. hely - 8 pont
  9. hely 6 pont
  10. hely - 4 pont
  11. hely- 2 pont
  12. hely - 1 pont
Pontot az a versenyző kaphat, aki a benevezett kategória futamán elindul.

Versenysorozatunk pontgyűjtő rendszerben működik.

Az év végi értékelésnél minden kategória első hat versenyzőjét díjazzuk.

Az értékeléshez az adott évben legalább hat futamot kell teljesíteni.




10.0 CSAPATBAJNOKSÁG

Minden csapat 2 fő. A csapat tagjai bármelyik súlykategóriából választhatók.

Az értékelésnél mindkettőjük eredménye számít.

Év végén az első három csapatot díjazzuk.




11.0 EGYÉB




11.1 Zászlójelzések:
  • Kockás zászló - verseny vége, lassítás után levezető kör.
  • Sárga zászló - baleset vagy más veszély a pályán, előzni tilos.
  • Kék zászló betartva - gyorsabb versenyző közeledik.
  • Kék zászló lengetve - lekörözés, gyorsabb versenyzőt vagy versenyzőket el kell engedni.
  • Piros zászló - verseny leállítása, lassú fékezéssel, kézfeltartással megállás a rajtrácson.
  • Zöld zászló - a sárga zászló feloldása, előzni utána újra lehet.
  • Fekete-fehér zászló (átlósan elválasztva) utolsó figyelmeztetés.
  • Fekete zászló és rajtszám a versenyből kizárás.
  • Sárga zászló hatálya alatt előzni tilos! Lekörözés is tilos! Az álló, balesetes gépet, gépeket ki lehet kerülni.
12.0 VERSENYZŐI MAGATARTÁS

Mindenhol tilos a szándékos lökés!!




Ha bármilyen lassításra okot adó esemény történt a pályán és lassítani szükséges, azt mindig kézfeltartással kell jelezni.

Ez vonatkozik a bokszkiállásra is.

Baleset, műszaki hiba vagy bármilyen esetben verseny közben a pályán, a gokartból kiszállni csak versenybíró vagy szervező felügyelete mellett lehet más esetben szigorúan TILOS!!!  Egyrészt a saját testi épséged megóvása, másrészt a további balesetek elkerülése végett. Amennyiben a versenyző futam közben kiszáll a gokartból pont elvonással, vagy akár több versenyből való kizárással is büntethető.

Előzésnél, ha a hátulról érkező versenyző be tud helyezkedni fél gokart hosszal az előtte haladó mellé (a gokart orra egy vonalba kerül az elöl haladó ülésének első felével) az elől haladónak helyet kell biztosítania az előzéshez, azaz nem szoríthatja le az előző gokartot.Azok a versenyzők akik nem tartják be ezt a szabályt eredményüket 3 hátra sorolásnak megfelelő pontszámmal rontjuk le. Továbbá ha a hátulról érkező ütközés nélkül nem tudja befejezni az előzést akkor fékezéssel kell azt megelőznie. Semmilyen manőverrel nem kényszeríthetik egymást a pálya elhagyására vagy a védőfalba. Az a pilóta, aki ezt meg szegi és ezzel előnyhöz jut a futam után több hellyel való hátrasorolással, pontosabban a  szabálytalankodó a kiforgatott illetve kilökött versenyző mögé, plusz büntetésként még egy pozícióval hátrébb sorolandó. Tehát ha a kiforgatás során a kiforgatott például 5. pozícióba esik vissza, a vétkes versenyző a 7. helyre sorolandó. Ha utolsó helyre esik vissza a kiforgatott, akkor a vétkes mögé sorolandó, pontokban viszont egy hellyel későbbi pontot kapja meg. A büntetések kiosztása az elkövetés időrendi sorrendjében történik, továbbá versenyből kizárással, illetve több futam eltiltással is büntethető, az eset súlyosságának függvényében.

Tilos a pálya nyomvonalát szándékosan elhagyni. A pályaelhagyást az adott futamról kizárással büntetjük.

Sárga zászló alatti tilos az előzés, a sárga zászló alatt előző versenyzőt a futam után a mezőny végére soroljuk.

Kék zászlónál, ha a lekörözendő szándékosan, vagy figyelmetlenségből feltartja a gyorsabb versenyzőt, büntetésből az összetettben elért pontjaiból 2 pontot levonunk. Ha még nincs pontja, akkor a később elért pontokból is levonásra kerülhet. Ha több versenyzőnél is elköveti ezt akár a versenyből történő utólagos kizárással is büntethető!

Kék zászlónál lekörözés alatt a lekörözött versenyzőknek tilos egymás előzése, aki így kerül jobb pozícióba és  amennyiben nem adja vissza egy körön belül, minden egyes előzés után, 2-2 pozícióval hátrébb soroljuk a beérkezési sorrendben.

Az elől haladó féktávon történő lökése esetén, az ilyen módon elért helyezés eredménye nem szabályos, ezért a szabálytalankodó köteles a pozíciót visszaadni. Ha nem tudja, mert úgy lökte ki a másikat, hogy az nem tudta folytatni a versenyt, akkor a szabálytalan versenyzőt a verseny végén a kiforgatott illetve kilökött versenyző mögé soroljuk.

Tilos egyenesben jobbra-balra cikázva haladni, ilyen módon feltartani a gyorsabbat. Két hely hátrasorolással büntethető.

A futamokon történő vitás eseteket a benyújtott óvások alapján a verseny után legkésőbb a következő verseny kezdetéig kivizsgáljuk és a megfelelő büntetéseket, ha szükséges alkalmazzuk.

Az óvás csak az óvási időben lehetséges, óvási idő a futam után közvetlenül maximum 30 perc !

Ha egy versenyző hátráltatja a rendezvény menetét, akkor a következők szerint büntethető:

-          Ha nem jelenik meg időben az időmérő edzésen, akkor abból kimarad, ezért csak a mezőny végéről indulhat.

-      Ha nem jelenik meg időben a saját futamára, akkor maximum 5 percet lehet várakozni, 5 perc után elindítható a futam nélküle. Ebben az esetben nem jár vissza a  nevezési díj.

-          Ha egy versenyző többször is elkésik, 1-5 pont levonásával büntethető.

Azokban az esetekben, amikor a versenyzőt nem lehet pont elvonással büntetni ponthiány miatt, őt a következő versenyen elért időmérő eredményéhez képest, egy hellyel hátra soroljuk.

Az edzések, és a futamok alatt a versenyzők súlyának ellenőrzésére egy mérleg van elhelyezve a boxban. Az időmérő edzések és a versenyfutamok előtt és után az erre kijelölt szervező a versenyzőket többször is mérlegelheti, hogy ellenőrizzék a versenyzők súlyát menetfelszereléssel együtt. Amennyiben valamelyik induló súlya nem megfelelő, azonnali büntetésben részesül a következők szerint: Az időmérő edzés közben minden hiányzó 1kg egy rajthelyes hátrasorolással jár. Ha verseny után derül ki a súlyhiány, akkor az elért eredményt rontjuk le minden 1kg után egy hely hátrasorolással.

Kizáró ok lehet a rendezvényen versenyzőhöz és szurkolóhoz nem illő viselkedési mód, egymás sértegetése, durva hangnem. A versenyzőhöz tartozó szurkolók megnyilvánulásaiért a versenyző vonható felelősségre. Az esemény súlyától függően a versenyző szankcionálható akár végleges kizárással is a rendezvényeinkről.

SchreiberLászló  - Szakág vezető helyettes  - Tel:  +36 30 203 2425




A futamok során elszenvedett sérülésekért és anyagi károkért a szervezők nem vállalnak felelősséget!

Szabályzat

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.